جت پرینتر لینکس Linx
آلبوم جت پرینترهای CIJ
آوریل 10, 2020
جت پرینتر پرتابل

در یک کارخانه یا کارگاه به تجهیزات مختلفی نیاز است که از جمله آن ها می توان به جت پرینتر پرتابل اشاره کرد. از این وسیله برای چاپ اطلاعات ضروری بر روی بسته بندی کالاها استفاده می شود. به خاطر اهمیت این موضوع، در ادامه این مقاله می خواهیم بیشتر درباره جت پرینتر پرتابل و کاربرد آن بپردازیم پس تا انتهای مطالب ما را همراهی کنید.

جت پرینتر پرتابل چیست؟

اولین مسئله ای که در رابطه با جت پرینتر پرتابل پیش می آید این است که این دستگاه چیست. یکی از انواع جت پرینتر، جت پرینتر پرتابل نام دارد که برای درج اطلاعات ضروری مانند تاریخ تولید و تاریخ انقضا، بارکد، قیمت و … بر روی بسته بندی کالاهای مختلف از آن استفاده می شود. ویژگی مهمی که این دستگاه را از سایر جت پرینترها متمایز کرده است، کوچک و قابل حمل بودن آن است. به همین دلیل شما می توانید آن را برداشته و برای چاپ اطلاعات، خودتان به سمت کالای مورد نظر بروید. استفاده از این نوع جت پرینتر ساده است و به مهارت خاصی نیاز ندارد.

کاربرد جت پرینتر دستی چیست؟

شاید با خود فکر کرده اید که چه فرقی می کند دستگاه جت پرینتر را به سمت کالا ببریم تا اطلاعات را بر روی آن چاپ کند و یا آن که به وسیله تسمه نقاله کالا از روی دستگاه جت پرینتر عبور کرده و به صورت اتوماتیک اطلاعات چاپ شوند و البته گزینه دوم راحت تر و سریع تر اتفاق می افتد. در پاسخ به شما باید بگوییم که بسیاری از کالاهای مورد نیاز صنایع و بازار در ابعاد و اندازه های بزرگی تولید می شوند. به همین دلیل جا به جایی و حمل و نقل آن ها کار سختی است و نمی توان آن ها را بر روی نوار نقاله قرار داد. در این شرایط برای درج اطلاعات ضروری چه باید کرد؟ باید با کمک یک جت پرینتر پرتابل به سمت کالای مورد نظر رفت و اطلاعات را بر روی آن چاپ کرد. با این کار دیگر نیازی به جا به جایی کالاهای سنگین و بزرگ وجود ندارد. در واقع مهم ترین و اصلی ترین ویژگی جت پرینتر پرتابل یا دستی همین است. از همین رو کاربرد جت پرینتر پرتابل در کارگاه ها یا کارخانه هایی است که کالاهای بزرگ و سنگین وزن تولید می کنند.

8 مزیت مهم استفاده از دستگاه جت پرینتر پرتابل چیست؟

با استفاده از جت پرینتر های دستی می توانید به چند مزیت مهم دست پیدا کنید. در ادامه 8 مورد از مهم ترین مزیت های استفاده از این دستگاه را نام می بریم.

  • استفاده از نمایشگر

بیشتر جت پرینتر های دستی مجهز به نمایشگر هستند به همین دلیل شما می توانید با کمک آن، اطلاعات لازم را درباره وضعیت دستگاه به دست آورید. این نمایشگرها مانند صفحه نمایش تلفن های همراه، اطلاعات خاصی از دستگاه را در اختیار شما قرار می دهند. با کمک این صفحه نمایشگر شما می توانید هم اطلاعاتی درباره دستگاه کسب کنید و هم آن که وضعیت چاپ را مورد بررسی قرار دهید.

  • کیفیت چاپ عالی

دستگاه جت پرینتر پرتابل اطلاعات را با کیفیت بالا و مناسب چاپ می کند و نیاز شما عزیزان را در این باره بر طرف خواهد کرد. البته در هنگام انتخاب دستگاه جت پرینتر باید نوع فعالیت خودتان و انتظارتان از دستگاه را در نظر بگیرید زیرا ممکن است این دستگاه مطابق با آن ها نباشد. البته انتخاب یک جوهر با کیفیت نیز تاثیر زیادی بر کیفیت چاپ می گذارد اما با این وجود نوع و جنس دستگاه بسیار مهم است. توجه داشته باشید هر چقدر رزولوشن چاپ جت پرینتر بالاتر باشد، به همان اندازه کیفیت چاپ نیز بالاتر خواهد بود.

  • فضای ذخیره سازی

بسیاری از کارخانه ها و شرکت ها محصولات مختلفی را تولید و روانه بازار می کنند از همین رو مدتی یکبار مجبورند اطلاعات قبلی که در دستگاه ذخیره شده است را تغییر دهند. در این شرایط باید دستگاه جت پرینتر دارای یک حافظه جانبی باشد که بتواند اطلاعات و فرمت های مختلف را بر روی آن ذخیره سازی نماید. با داشتن این ویژگی مفید و کاربردی، شرکت ها نیازی به استفاده از وسایل و تجهیزات اضافی نخواهند داشت. بیشتر جت پرینترهای پرتابل از کارت حافظه SD پشتیبانی می کنند و همین مسئله یک مزیت خیلی مهم برای آن ها به شمار می آید.

  • سرعت چاپ خوب

یکی از معیار های مهم در انتخاب جت پرینتر، توجه به سرعت چاپ آن است. برخی از مدل های جت پرینتر دستی را می توانید در سرعت های مختلفی تنظیم کرده و اطلاعات را با کیفیت بالایی چاپ نمایید. توجه داشته باشید هر چقدر سرعت چاپ دستگاه جت پرینتر بیشتر باشد، قیمت آن هم بیشتر خواهد بود. بررسی این مسئله به تعداد تولید محصولات شما در روز بستگی دارد. در صورتی که محصول زیادی را در طول روز تولید می کنید به دستگاهی نیاز دارید که سرعت چاپ بالایی داشته باشد و در بحث هزینه های شما نیز صرفه جویی نماید.

  • قابلیت مدیریت دستگاه

جت پرینترهای دستی را می توانید از راه های مختلفی مدیریت کنید. برخی از این دستگاه ها دارای سیستم خاصی برای مدیریت شان هستند. بیشتر دستگاه های جت پرینتر نرم افزارهای اندرویدی دارند که به کمک آن ها می توانید به راحتی سیستم خود را مدیریت نمایید. استفاده از سایر نرم افزار ها مانند ویندوز و ios نیز می تواند در این زمینه کمک بزرگی به شما ارائه دهد.

  • باتری

یکی از مزیت های خیلی مهم جت پرینتر های پرتابل، باتری آن ها است که باعث می شود کارایی دستگاه تا حد بسیار بالایی افزایش پیدا کند. هر چقدر ظرفیت باتری دستگاه بیشتر باشد استفاده مداوم از آن بهتر بوده در نتیجه بسته بندی کالا ها بهتر و راحت تر و با سرعت بالاتری انجام می شود.

  • وزن

از آن جایی که جت پرینتر پرتابل، به صورت دستی و قابل حمل است، باید وزن کمی داشته باشد تا دست اپراتور خسته نشود و بتواند راحت تر از آن استفاده کند. سبک ترین نوع جت پرینترها، همین جت پرینتر های پرتابل هستند.

  • پشتیبانی از چند زبان مختلف

مزیت مهم دیگری که جت پرینترهای پرتابل دارند این است که از زبان های فارسی و انگلیسی پشتیبانی می کنند. این امر باعث می شود صادرات کالاها نیز به راحتی انجام شود زیرا اطلاعات بر روی بسته بندی آن ها به زبان انگلیسی می باشد.

قیمت جت پرینتر پرتابل چقدر است؟

مسئله قیمت و هزینه ها نیز در انتخاب دستگاه جت پرینتر پرتابل بسیار مهم است. این دستگاه در انواع مختلفی تولید می شود به همین دلیل با توجه به ویژگی های هر دستگاه و امکاناتی که دارد، قیمت آن نیز متفاوت خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت دستگاه مورد نظرتان بهتر است با کارشناسان این زمینه مشورت نمایید.

در این مقاله درباره جت پرینتر پرتابل و کاربرد آن صحبت کردیم. اکنون شما با مزیت های مهم این دستگاه آشنا شدید و در انتخاب دستگاه مورد نظرتان می توانید تصمیم بهتری اتخاذ کنید.

دیدگاه ها بسته شده است

WeCreativez WhatsApp Support
تیم نقشینه افزار پاسخگوی سئوالات شما میباشد،هر سئوالی که داشته باشید.
? سلام، میتونیم به شما کمک کنیم ؟